Streetwear lub moda uliczna — główne cechy stylu

Styl uliczny, nazywany również streetwear to swobodny ubiór mieszkańców miast. Główną zasadą stylu ulicznego jest ignorowanie trendów mody i stawianie na indywidualizm.

Skąd się wziął streetwear?

Styl uliczny narodził się w latach 80. wśród deskorolkowców. Został on przejęty przez mieszkańców Japonii i przez długi czas był kojarzony z japońskim stylem miejskim.

Nowoczesny styl uliczny jest bardziej zbliżony do stylu ulicznego, który narodził się w Nowym Jorku wśród surferów.

współczesny streetwear - preorder.pl

Twórcami tego stylu są kreatywni młodzi ludzie, którzy nie boją się eksperymentować i tworzyć czegoś nowego. Na przykład marka Stussy została założona przez mieszkańca Kalifornii, Seana Stussy’ego, który surfował i robił deski. Później wymyślił koszulkę, na której nadrukował swoje imię w stylu graffiti. Koszulki zaczęły wzbudzać zainteresowanie, a Sean zdał sobie sprawę, że same T-shirty to za mało. Tak narodziła się marka Stussy, która obecnie współpracuje ze znanymi markami, sponsoruje konkursy i tworzy unikalne kolekcje, które z pewnością można nazwać prawdziwie uliczną modą.

Znaki rozpoznawcze mody ulicznej

Dzisiejszy streetwear ma w sobie elementy lat 60-tych z nowoczesną nutą. Główną różnicą w stosunku do innych stylów ubierania się jest brak jakichkolwiek zasad. W końcu główną ideą streetwearu jest ubieranie się tak, jak lubisz, wyrażanie swojego wewnętrznego świata i podejścia do życia poprzez ubrania. Oto niektóre z głównych cech stylu ulicznego:

  • można łączyć co tylko chcesz;
  • eksperymenty i wyobraźnia;
  • różne kolory i różnorodność odcieni;
  • stosowanie akcesoriów, w szczególności kapeluszy, szalików i okularów;
  • w streetwearze często pojawiają się ubrania oversize, czyli swobodne i o kilka rozmiarów większe;
  • można łączyć kilka nadruków.