Jak wybrać buty sportowe dla dziecka?

Niezależnie od potrzeb dziecka, trzeba będzie wybrać solidniejsze buty! Trzymaj się mocno, jeśli w Twojej rodzinie jest cud, który jest gotów przenosić góry, abyś się nie nudził. Kopać piłkę, koty, rówieśników, każdy kamień, kałużę, błoto, drzewo – nie wytrzymają tego trampki z lokalnego rynku. Niezależnie od poziomu aktywności dziecka, każdy rodzic zastanawia się nad wyborem obuwia dziecięcego do różnych zadań.

Na początek warto określić, w jakim celu wybieramy buty dziecięce

Halówki to obuwie na wychowanie fizyczne, do szkoły, na sekcje halowe. Buty te powinny dobrze oddychać, mieć lekką i niebrudzącą podeszwę, najlepiej klasyczne sznurowanie, być pozbawione membrany i miękkie przy skręcaniu i zginaniu. Buty miejskie powinny być solidne, z zabezpieczonymi palcami, prostą, miękką podeszwą i regularnym bieżnikiem. Buty trailowe przeznaczone są do aktywności na świeżym powietrzu, w tym w górach, muszą mieć wytrzymały bieżnik, trwałe podeszwy, palce, piętę. 

Wytrzymałość butów sportowych

Cały trampek/obuwie/medal powinien być niezniszczalny. Twoje dziecko potrzebuje wytrzymałego, amortyzującego uderzenia noska buta, trwałej cholewki, podeszwy zewnętrznej z odpornej na zużycie gumy, solidnego obcasa i mocnego języka. Aby nie musieć zbyt często zmieniać butów, należy skupić się przede wszystkim na tym punkcie. Dotyczy to zwłaszcza małych Ronaldo i Messiego. Buty sportowe chłopięce do zajęć wychowania fizycznego lub do noszenia na co dzień często nie posiadają dodatkowych elementów wzmacniających ze względu na lekkość i wygodę. Warto jednak zwrócić uwagę na jakość szwów, podeszwy i skarpety. Szeroki wybór znajdziesz na Pantofelek24.

Zginanie i skręcanie podeszwy buta

Ze względu na przeznaczenie buty dziecięce mogą być różne. Jeśli mówimy o górskich wędrówkach, podeszwy tych butów będą sztywniejsze dla bezpieczeństwa stóp dziecka i nie będą się zginać tak dobrze jak w butach codziennych. Trampki i tenisówki do codziennego użytku powinny być bardziej miękkie i łatwiejsze do zginania i skręcania, aby dziecko nie męczyło się w nich i aby stopa nie wkładała zbyt wiele wysiłku podczas aktywności.